Gıda Bilimi

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır

Günde 1 bardak içki kanser riskini %168 arttırıyor

e-Posta Yazdır PDF
Fransız Le Figaro gazetesi; alkolün az oranda tüketilmesi halinde sağlığa faydalı olduğu yönündeki inancın yıkıldığını, günde bir bardak alkolün bile kansere yakalanma riskini yüzde 168 oranında artırdığını yazdı.
Gazete, "Azcıkta olsa içmeyi sevenlere ve bunun makul olduğunu düşünenlere kötü bir haber" yorumuyla verdiği haberde, son bilimsel araştırmaların kanser riski içermeyen alkol tüketimi olmadığını ve günde bir bardak şarabın bile türüne göre yüzde 9 ila yüzde 68 oranında kanser riskini yükselttiğine dikkat çekti.

Fransız Bilimsel Gıda Araştırmaları Enstitüsü'nün yedi bin kişi üzerinde yaptığı ve doktorlara dağıtılan sonuçlara dayanan makalede "90'lı yıllarda, alkolün azının sağlığa faydalı olduğu düşünülüyordu. Zaman değişti...Şarabın kalbe iyi olduğu bile tartışılmaya başlandı" deniyor. Araştırmaya göre, günde bir bardak alkol, ağız, gırtlak ve boğaz kanseri riskini yüzde 168 artırıyor.
 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Üye Girişi

Translate


Son Tartışmalar

Daha Fazla Başlık »

Forum İstatislikleri

  • Total Users: 7720
  • Latest Member: cocaInvonoBab
  • Total Posts: 5512
  • Total Topics: 2822
  • Total Sections: 58
  • Total Categories: 11
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 0
  • Yesterday Answer: 0